Clementina Marques CardosoSalto de línea Universidad de Londres.Salto de línea
Autonomy, market dynamics and local democracy: schools between public and private rule
This artide reflects on data collected in schools in Portugal and England and on recent policy to analyse how the autonomy schools have to provide secondary education is being shaped. Policies allow for autonomy at the same time they exercise control and are selectively obstructive to autonomy, innovation and professional judgement. The type of autonomy schools have is autonomy to do specific things, to solve specific problems but not all the educational demands derived from the need to consolidate expansion. It is autonomy to solve problems selectively throughout four main parts. Salto de línea
Este artículo reflexiona basándose en datos recopilados en Portugal e Inglaterra, y sobre la política reciente, para analizar como se está desarollando la autonomía que tienen los colegios para proveer educación secundaría. Las políticas permiten la autonomía y a la vez ejercen el control, y por tanto selectivamente obstruyen la autonomía, la innovación y el juicio profesional. El tipo de autonomía que tienen las escuelas es una autonomía para hacer cosas determinadas, y para resolver problemas determinados, pero no todas las exigencias educacionales derivadas de la necesidad de consolidar la expansión. La autonomía consiste en resolver problemas selectivamente a lo largo de cuatro secciones principales.