Nuria Toledano GarridoSalto de línea Universidad de Huelva.
University students’ business prospects: a scientific studySalto de línea Salto de línea There is an extensive consensus about the importance of the role of the entrepreneur in the economical process of creating wealth. Hence, over recent years a variety of measures have emerged to boost a positive attitude towards the growth of new businesses; the surrounding factors that may influence such an attitude are considered of special significance.Among these factors,education appears as a crucial aspect that influences the decision to start a new business.Salto de línea This paper analyses a group of 384 students from the University of Huelva and their attitudes towards establishing their own businesses.We assess the connections existing between their attitudes and those factors more usually used to explain entrepreneurial behaviour.
«Go-ahead» behaviour, companies, higher education, labour market.
Existe un consenso generalizado acerca de la importancia de la figura del emprendedor en el proceso de creación de riqueza. Es por ello, que durante los últimos años se han puesto en marcha numerosas medidas que tratan promover una actitud positiva de la población hacia la creación de empresas, siendo de especial relevancia los factores del entorno que pueden intervenir en tal actitud. Entre ellos, la educación despunta como una variable altamente influyente en el comportamiento emprendedor. En este trabajo se analizan las actitudes hacia la creación de la propia empresa de 384 estudiantes de la Universidad de Huelva y se comprueban las relaciones que existen entre la actitud de los estudiantes y los factores que más han sido empleados para explicar el comportamiento empresarial.
Comportamiento emprendedor, empresas, formación superior, mercado laboral.