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La Inspección General de la Educación Nacional y la Inspección Pedagógica Regional en el sistema educativo francés

Autores

Claude Mollo IgenSalto de línea Ministerio Nacional de Educación. Francia.

Abstract

The National Education General Inspectorate and the Regional Pedagogical inspectorate in the French educational system.

The heading of this paper, the National Education General Inspectorate and the Regional Pedagogical Inspectorate, does not reflect its exact distribution, as nine tenths of it deal with the first part. One of them is about the State Department of National Education’s General Inspection, and the rest correspond to the IGEN (National Education’s General Inspectorate).Salto de línea The description of the IGEN is divided into different parts: its history, its legal status and its internal organisation, ways of access, mobility, role of the Regional or Academic Delegate, the Council, and their functions and assignments. Its predominant functions are: evaluation of the educational system, with its annual programme; control of teaching staff, selection of candidates, subjects to be included in the Secondary Certificate of Education exam; duties of the IGEN outside France, such as the evaluation of French Schools ratified abroad, support and control of French co-operation with other countries, and participation of the IGEN in Conferences and other events.Salto de línea As for the IGAEN and IA-IPR, we also briefly describe their respective origins, ways of access, functions and duties are briefly described. The study ends with a brief summary or conclusion.

Resumen

El título del artículo, la Inspección General de la Educación Nacional y la Inspección Pedagógica Regional, no refleja exactamente su distribución, pues nueve décimas partes están dedicadas a la primera; de ellas, una a la Inspección General de la Administración de la Educación Nacional, y el resto a la IGEN propiamente dicha.Salto de línea Se divide la descripción de la IGEN en varios apartados: sus orígenes históricos, su status legal, su organización interna, las formas de acceso, las comisiones de servicio, la figura del Delegado Regional o de Academia, el Consejo, y las funciones y cometidos. Entre estas funciones destacan: la evaluación del sistema educativo, con su programación anual; el control del personal docente; su selección; los temas del examen de Bachillerato; los cometidos de la IGEN fuera de Francia, tales como la evaluación de los Centros docentes franceses y homologados en el extranjero, el apoyo y seguimiento de la cooperación educativa francesa con otros países, y la participación de la IGEN en congresos y otros eventos.Salto de línea En cuanto a la IGAEN y la IA-IPR, se describen también, pero más brevemente, sus orígenes respectivos, las formas de acceso y las respectivas funciones y cometidos. El trabajo se cierra con un breve resumen o conclusión.

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